رفع ابهامات مربوط به مراحل دریافت شناسه کالا یا خدمات جهت درج در صورتحساب های سامانه مودیان

39
0

بسمه تعالی 

ادارات کل امور مالیاتی…

موضوع: اطلاع رسانی در خصوص شناسه کالا/خدمت

باسلام و احترام

با عنایت به مکاتبات و درخواست های متعدد ادارات کل در خصوص پاره ای از ابهامات و مباحث مربوط به مراحل دریافت شناسه کالا/خدمت مواردی به شرح ذیل ایفاد می گردد:

  1. در مرحله اول می بایست تولید کنندگان / واردکنندگان کالا از طریق سامانه جامع تجارت به نشانی ntsw.ir و همچنین ارائه دهندگان خدمت از طریق سامانه مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران به نشانی portal.gs1-ir.org نسبت به اخذ شناسه کالا / خدمت اقدام نمایند.
  2. متولیان امر در وزارت صمت می بایست شناسه های تولید شده را جهت بار گذاری در سامانه مدیریت شناسه کالا / خدمت به نشانی kalaid.tax.gov.ir به این مرکز ارسال نمایند .
  3. پس از تعیین مشمولیت و تعیین نرخ مالیات بر ارزش افزوده ، شناسه ها توسط  کارشناسان محترم دفتر فنی و مدیریت ریسک مالیاتی ، در سامانه شناسه کالا / خدمت به نشانی stuffid.tax.gov.ir بارگذاری می گردد .
  4. در انتها جهت بهره برداری مودیان به منظور صدور صورتحساب الکترونیکی و ارسال به سامانه مودیان می بایست شناسه های موجود در بانک اطلاعاتی سامانه فوق الذکر به صورت روزانه در بانک اطلاعاتی سامانه مودیان درج گردد . شایان ذکر است ، مودیان می توانند تا زمان بارگذاری شناسه های اختصاصی کالا / خدمت در سامانه stuffid.tax.gov.ir ، جهت صدور صورتحساب الکترونیکی ، از شناسه های عمومی کالا / خدمت مرتبط در سامانه مذکور استفاده نمایند.

خاطر نشان می سازد تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۰۱ ، تعداد ۳۷۴۰۶ شناسه عمومی کالا ، تعداد ۴۸ شناسه عمومی خدمت ، تعداد ۱۱۹۳۱ شناسه اختصاصی خدمت و تعداد ۱۳۸۲۷۳۳ شناسه اختصاصی کالا جهت بهره برداری مودیان محترم تخصیص داده شده است.

بنابراین با عنایت به تسریع در فرآیند تخصیص نرخ ارزش افزوده و بارگذاری آن در سامانه مذکور،خواهشمند است مراتب به نحو شایسته جهت رفع دغدغه مودیان محترم مالیاتی و اجتناب از نامه نگاری ، راهنمائی و اطلاع رسانی گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *