ارتباط انسان با آبادانی از دیرباز موضوعیت داشته است. ایجاد سرپناه، راه، تغییرات در پوسته زمین و… از آغازین نوع آبادانی مورد توجه انسان بوده است. صنعت احداث رسانه ای است در جهت اطلاع رسانی و معرفی دستاوردها و توانمندی های مهندسین این مرز و بوم.
صنعت احداث به عنوان دومین حوزه گردش مالی کشور بشمار می آید، همچنین به عنوان یکی از حوزه های اشتغالزایی کشور نیز قلمداد می گردد و شامل شرکت های مهندسی پیمانکاری، مشاور، ناظر، تامین کنندگان کالا و تجهیزات می باشد. لزوم حذف واسطه ها و کاهش هزینه های تامین تجهیزات و خدمات از اهمیت بسزایی برای فعالین اقتصادی این حوزه (همچون سایر بنگاه های اقتصادی) بشمار می آید.
رسانه صنعت احداث نقش حیاتی در اطلاعرسانی و ارتباطات این صنعت بزرگ دارد. این رسانه با انتشار اخبار، مقالات، گزارشها، و تحلیلهای مربوط به پروژههای ساختمانی، معرفی تکنولوژیهای جدید، و ارائه اطلاعات در زمینههای فنی، قانونی، مالی، و مدیریتی به کارفرمایان، مهندسان، مجریان، و سایر اعضای این صنعت کمک میکند تا فرآیند اجرای پروژهها بهصورت سریعتر، کارآمدتر، و موفقتر صورت پذیرد. این رسانه همچنین به عنوان یک پل ارتباطی بین صنعت احداث و جامعه عمومی نیز عمل میکند، زیرا اطلاعرسانی درباره پیشرفتها، چالشها، و تأثیرات این صنعت بر زندگی روزمره مردم جامعه اهمیت زیادی دارد.
در مجموع، رسانه صنعت احداث نقش بسیار مهمی در ارتقای کیفیت و کارآیی این صنعت دارد. این رسانه با ارائه اطلاعات موثق و بهروز، به بهبود فرآیند ساخت و ساز و افزایش توانمندیهای صنعت احداث کمک می نماید.